måndag 19 januari 2009

Ajaj






Oskar? Var är du? Kom tillbaka till skolan nu!




I dag hade vi skridskor på idrotten.
Vem var det egentligen som uppfann detta tortyrredskap? Inte var det då jag i alla fall.
Jag får kramp i fötterna om jag inte åker hela tiden (vilket är lagomt lätt när man kör brännboll). Sen finns det väl en del saker i min teknik som gör det hela mer plågsamt eftersom att jag spänner mig i stället för att slappna av i fötterna och knäna och resten av kroppen.


Skridskor skulle nog vara lite roligare om man bara åkte runt utan att behöva oroa sig för att krocka eller bli pååkt av någon. Jag brukar å andra sidan inte ha några bra åsikter vad det gäller idrott så jag borde kanske helt enkelt inte uttala mig.
Jag ska däremot inte klaga för mycket. Det här var långt ifrån min värsta idrottslektion hittills och jag hade mindre ont i fötterna den här gången än senast vi åkte skridskor.
Sen så finns det knappt något som är skönare än att ta av sig ett par skridskor och känna den friska luften mot ens lilla, klämda fot som dessutom har haft kramp under en timme. Det gör faktiskt så att det i alla fall för stunden känns som att det var värt det. :)



TÄNK OM MAN KUNDE ÅKA SÅ HÄR!




TÅVÄH

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar